sobota, 30 maja 2015

Odkryj japońską herbatę Sencha i jej lecznicze właściwości


 
japońska zielona herbata odchudzanie odmładzanie cholesterol nadciśnienie
przykładowy sposób parzenia herbaty
 Sencha to japońska odmiana zielonej herbaty. Jest niezwykle popularna w kraju kwitnącej wiśni. Posiada delikatny i wykwintny aromat. Rośnie w nadmorskich, nasłonecznionych miejscach, w glebie bogatej w minerały. Liście mają kształt cienkich igiełek i posiadają intensywny zielony kolor. Pierwsze zbiory rozpoczynają się pod koniec kwietnia i trwają do połowy maja. Proces jej produkcji polega na lekkim podsuszeniu listków zaraz po zbiorach, a następnie wielokrotnym zwijaniu i osuszaniu.


Aby herbata zachowała swój wyjątkowy aromat, należy ją zaparzać w temperaturze 65 – 70°C, około 2 minut. Napar posiada jasno żółty kolor i delikatny aromat z lekką nutką goryczy.

  
Właściwości

Sencha posiada w sobie aromat goryczy, dlatego doskonale wpływa na trawienie i polecana jest osobom mającym problemy z układem trawiennym. Doskonale sprawdza się także dla diabetyków, ponieważ zapobiega wzrostowi poziomu cukru we krwi. Osoby mające problemy z poziomem cholesterolu oraz woreczkiem żółciowym, także powinny sięgnąć po tę odmianę zielonej herbaty. Sencha posiada szeroki wachlarz dobroczynnych właściwości. Reguluje wydzielanie żółci, pobudza apetyt, stymuluje układ krążenia i zapobiega zwężaniu się naczyń krwionośnych. Dzięki polifenolom zawartym w herbacie, tłuszcz z organizmu szybciej zamienia się w energię. Przyśpiesza to przemianę materii i ułatwia odchudzanie. Zawarte w naparze naturalne przeciwutleniacze i flawonoidy spowalniają procesy starzenia i walczą z wolnymi rodniami. Herbata zawiera  również mikroelementy, takie jak – wapń, żelazo, sód, potas, fluor i cynk, witaminy A, B1, B2, C, E, K oraz liczne olejki eteryczne.

Sencha jest ogólnodostępna w Europie. Warto jednak wiedzieć, że większość odmian sprowadzana jest z Chin. Aby spróbować oryginalnej japońskiej herbaty, należy zwrócić uwagę z jakiego kraju jest importowana.

A jakie są wasze doświadczenia z senchą? Zwracacie uwagę na miejsce dystrybucji, czy może nie ma to większego znaczenia? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.

10 komentarzy :

  1. Brzmi bardzo zachęcająco. Nie próbowałam jeszcze tej herbaty i muszę przyznać, że nigdy się z nią nie spotkałam. Gdzie można ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz ją w większości sklepów zielarsko-herbacianych :) Jeśli chodzi o duże, ogólnopolskie markety zdaje mi się, że widziałam ją w Piotrze i Pawle oraz Almie. Okazjonalnie można trafić na nią w Biedronce (zaskakująco dobra jakość).

      Usuń
    2. Będę jej wypatrywać w tych miejscach :)

      Usuń
    3. Ach ta Biedronka jak zawsze milo nas zaskakuje :)

      Usuń
    4. Ja bardzo cenię sobie herbatki z biedronki, mają ciekawy wybór w niskich cenach :) Jako, że jestem starą herbaciarką jak mawiają na mnie moi przyjaciele, to mogę polecić linię FeelGreen czyli zieloną herbatę ekspresową zwłaszcza tą o smaku ananasowym, cytrynowym, linię Savanah czyli rooibosa: mój ulubiony z wanlilią i miodem, naturalny original :) Do tego herbaty owocowe Twój Ogród mmmm: wiśniowa, truskawkowa! Bajka!

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję za wskazówkę z pewnością skorzystam :) Niesamowity blog z mnóstwem informacji, o których dotąd nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając tego bloga zdałam sobie sprawę , że herbaty to prawdziwa dziedzina nauki o której nie zdawałam sobie sprawy. Interesowałam się tym zagadnieniem ale nie aż do takiego stopnia żeby wiedzieć ,że są odmiany zielonej herbaty ciekawy post lubię się czegoś nowego dowiedzieć wtedy wiem, że nie marnuję czasu :D. Trochę to śmieszne ale teraz będę pić herbatę z jeszcze zwiększą estymą :) A swoją drogą sprawdzę czy w sklepie w którym robię zakupy też jest. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam okazji jej posmakować...
    postaram się jednak nadrobić herbaciane zaległości, bo jestem bardzo ciekawa jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze wierzyłam, że herbata może zdziałać cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz o niej słysze, sama nazwa brzmi bardzo egzotycznie... tajemniczo :) Tak, że od razu chce się odkryć tą zagadkę. Smaku, aromatu, właściwości... Jej wszystkie właściwości wodzą na pokuszenie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...